יום ראשון, 17 באוקטובר 2021

טיפים לניהול נכון של עסק משפחתי

עסק משפחתי מנהלים בצורה אחרת מעסק רגיל. בעוד בעסק רגיל יש מספר ברור ומוצהר של מנהלים, עם עסק משפחתי קיימת כל הזמן מעורבות של בני זוג ובני משפחה מהמעגלים הקרובים והרחוקים. אז מצד אחד, אותם מאפיינים של עסק משפחתי מייצגים גם את היתרונות וגם את החסרונות שלו. מצד שני, מאוד חשוב להבין את הייחודיות של עסק משפחתי אם לא רוצים להגיע למצב של פשיטת רגל או קשיים כלכליים בלתי הפיכים.

החדשות הטובות הן שכיום יש כבר מספיק ניסיון עם ניהול סוגים שונים של עסק משפחתי. אם רוצים לנהל עסק מן הסוג הזה ולהשיג יתרון תחרותי, אפשר לעשות את זה יחסית בקלות ובלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב השוטף. יתרה על כך, בעלי עסק משפחתי אפילו לא חייבים לקבל את ההחלטות לבד – אלא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.


 

עם מי מתייעצים לגבי עסק משפחתי?

עסק משפחתי מנהלים תוך הפרדה כמה שיותר חדה וברורה בין החיים המקצועיים והאישיים. ברור שכאמור הפרדה טוטאלית כזו אינה אפשרית ואין צורך לרדוף אחריה בצורה מלאכותית, אבל זה לא אומר שכדאי לוותר עליה לגמרי. במקום זה, צריך לפעול באופן אקטיבי על מנת להפוך את החסרונות של עסק משפחתי ליתרון.

כמו כן, התייעצות עם רואה חשבון, עורך דין או בעלי מקצוע רלוונטיים אחרים יכולה להיות פתרון מעולה לכל תקופה של משבר. אומרים שאורח לרגע רואה כל פגע וזה כנראה נכון עשרות מונים עם עסק משפחתי. כאשר מערבים בעלי מקצוע חיצוניים, מנטרלים את הרגש מתוך מערכת השיקולים וההחלטות. לאחר מכן, כל שנותר הוא לאפיין תכנית יציאה מהמשבר ולהתמקד ביתרונות העסק והמשפחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מחלקת בצק

חושפים את מחלקת הבצק: יצירת פלאים קולינריים מבוא למחלקת הבצק מחלקת הבצק, השוכנת בלב כל מאפייה ומטבח, עומדת כעדות לכוח השינוי של הקמח, המ...