יום ראשון, 17 באוקטובר 2021

מהי רשלנות עורך דין ומה המשמעות שלה?

רשלנות מקצועית עלולה להגיע עד לכדי עילה לתביעה. עוד לפני שנכנסים אל עובי הקורה ובודקים באיזה תחום מקצוע מדובר, צריך להבין שמדובר על עבירה ששייכת לדיני הנזיקין. בגלל שמדובר על עבירה מדיני הנזיקין, המשמעות היא שניתן לדרוש עבורה פיצוי כספי. ברוב המקרים, את הפיצוי קובעים לפי ראשי הנזק בחוק ועל פי הנסיבות.

רשלנות עורך דין למשל היא תופעה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. למרות שהיא קיימת באחוזים גבוהים ופחות או יותר בכל התחומים של השירותים המשפטיים, המון לקוחות לא מגישים בגללה תביעה. הסיבה לכך שלקוחות שנפגעים ממקרים של רשלנות עורך דין לא תובעים אותו קשורה לחוסר ידע. במקרים אחרים, יכול להיות שלקוחות שנפגעו בגלל רשלנות עורך דין לא יתבעו אותו בגלל שאין להם את המשאבים הכספיים הנדרשים.


 

כך תדעו שמדובר על רשלנות עורך דין

נפגעים ממקרים של רשלנות עורך דין צריכים להגיש תביעה אם התקיימה חריגה מרמת המקצועיות הנדרשת והסבירה. כדי להוכיח שעורך הדין, או כל איש מקצוע אחר לצורך העניין, התרשל בתפקידו, ניתן להגיש חוות דעת מנומקת. חוות הדעת חייבת מטבע הדברים להיכתב על ידי איש מקצוע מאותו תחום, אך היא משמשת לעיתים קרובות לטובת ביסוס הטענות של התביעה.

הגשת תביעה בגין רשלנות עורך דין גם צריכה להתבצע בליווי של מומחים רלוונטיים. המשמעות היא שגם אם נפגעים מרשלנות של עורך דין מסוים, לא צריך להשליך מזה על השירות של שאר עורכי הדין. יתרה על כך, בהחלט יכול להיות שמעורבות של עורך דין מקצועי תהיה סוג של תיקן ותגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי. אז רק בגלל הסיכוי הזה, שווה לתעד את השתלשלות האירועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מחלקת בצק

חושפים את מחלקת הבצק: יצירת פלאים קולינריים מבוא למחלקת הבצק מחלקת הבצק, השוכנת בלב כל מאפייה ומטבח, עומדת כעדות לכוח השינוי של הקמח, המ...