יום רביעי, 24 באוגוסט 2022

החשיבות של תרומה לנזקקים בארץ ובעולם

אחד המאפיינים המשותפים לאוכלוסיות מוחלשות ונזקקים בכל רחבי העולם קשור לחשיבות של תרומות. אנשים שמשתייכים לקבוצות כאלה באוכלוסייה בדרך כלל מאוד מתקשים לשרוד בלי תרומות, מה גם שמנגנוני הרווחה הרגילים לא בהכרח מספיקים עבורם. בפועל, הדרך למנוע עוגמת נפש ונזקים בלתי הפיכים לנזקקים בכל הגילאים היא באמצעות מערך תרומות מסודר ועקבי

תרומה לנזקקים חשובה מכמה סיבות. קודם כל, היא מאפשרת לתורמים להרגיש מקרוב את הקושי של הנזקקים ולהבין עם מה הם מתמודדים. כאשר מחליטים להכניס את היד לכיס ולהעביר תרומה לנזקקים, התחושה הראשונה היא של הזדהות. ברוב המקרים, ההזדהות והקשר עם הנזקקים הופכים את מערכת היחסים עם התורמים לקבועה יותר וכמובן גם מחזקים את האוכלוסיות המוחלשות גם בטווח הארוך.

סיבה אחרת לחשיבות של תרומה לנזקקים קשורה למשאבים המוגבלים של המדינה. גם במדינות רווחה באירופה ובארצות הברית לא יכולים לתת מענה מקיף לכל האוכלוסיות המוחלשות, לכן זקוקים למעורבות של הסקטור הפרטי. הדרך להביא את המעורבות הזו לידי ביטוי היא לתת תרומה לנזקקים.


 

איך מגדילים את ההיקף של תרומה לנזקקים?

החשיבות של תרומה לנזקקים מעודדת אימוץ כלים שונים שיכולים להגדיל את ההיקף שלה. בשביל לדאוג שיותר אנשים יעבירו תרומה לנזקקים, כדאי למשל לשמור על שקיפות מבחינת מערכת היחסים שלהם עם גופי הרווחה במגזר השלישי. חוץ מזה, יש צורך לפרסם באינטרנט, בטלוויזיה ובעיתון לגבי קמפיינים של גיוס תרומות לנזקקים ולהסביר לתורמים מה בדיוק עליהם לעשות על מנת להעביר אותן.

בסופו של דבר, הדרך להגדיל את ההיקף של תרומה לנזקקים עוברת בהחלטה עקרונית ומחייבת גם חשיבה מחוץ לקופסא. כמו כן, אפשר לראות איך עושים את זה במדינות אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מחלקת בצק

חושפים את מחלקת הבצק: יצירת פלאים קולינריים מבוא למחלקת הבצק מחלקת הבצק, השוכנת בלב כל מאפייה ומטבח, עומדת כעדות לכוח השינוי של הקמח, המ...