יום שבת, 2 באפריל 2022

מה ההבדל בין סגנונות של ספריות מעוצבות?

סגנון העיצוב של הספרייה משפיע בצורה דרמטית על חלל הפנים. קודם כל, לספריות יש המון נוכחות וזה לעיתים קרובות הדבר הראשון שרואים כאשר נכנסים לחדר. אז אם רוצים לחסוך במקום ולשדרג את העיצוב והאסתטיקה, הפתרון הכי טוב יהיה לעשות את זה באמצעות ספריות שמתכתבות עם שאר הפריטים הדקורטיביים. אבל מעבר לכך, ספריות מעוצבות ממלאות תפקיד חשוב מבחינת החיסכון במקום וניצול טוב יותר של חלל הפנים בחדר.

השאלה היא מה בעצם ההבדל בין סגנונות שונים של ספריות מעוצבות. מצד אחד, ברור מאליו שלכל ספריה יש מאפיינים אחרים לגמרי והיא גם מתאימה לטעם אישי שונה. מצד שני, השוואה בין הדגמים של ספריות מעוצבות היא לא בהכרח משהו שקל לעשות אותו לבד ובלי התייעצות עם מעצבי פנים ובעלי מקצוע. לכן, הפתרון הוא להכיר באופן כללי את ההבדלים בין סגנונות העיצוב ולאחר מכן ליישם אותם בדגמים ספציפיים של ספריות מעוצבות.


 

ספריות מעוצבות בסגנון מודרני לעומת כפרי

את החלוקה הדיכוטומית הגסה ביותר בין סוגים שונים של ספריות מעוצבות ניתן לבצע לפי הסגנון המודרני לעומת הסגנון הכפרי. סגנון עיצוב מודרני מתבטא למשל בקווים ישרים, בעיצוב סימטרי ובהדגשת הפונקציונאלית והמינימליזם. לעומת זאת, סגנון עיצוב כפרי יבוא לידי ביטוי בשימוש בעץ כחומר גלם מרכזי ובהעדפת צבעים חמים על פני קרים ומתכתיים.

החדשות הטובות הן שיש דגמים של ספריות מעוצבות שמאפשרים ליהנות מכל העולמות. אם מתכננים לשלב בחלל הפנים סוגים שונים של ספריות מעוצבות ולא יודעים מאיפה להתחיל, הפתרון הכי טוב יהיה לשאוב השראה מקטלוגים ותמונות. לאחר מכן, ניתן גם לתכנן את העיצוב של הספריה בהתאמה אישית לקהל היעד וכמובן לתקציב שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מחלקת בצק

חושפים את מחלקת הבצק: יצירת פלאים קולינריים מבוא למחלקת הבצק מחלקת הבצק, השוכנת בלב כל מאפייה ומטבח, עומדת כעדות לכוח השינוי של הקמח, המ...